Tarafsız değerlendirmelerime dayanır.Hiç bir firma ile para ilişkim bulunmamaktadır.

23 Ocak 2015 Cuma

Dualboot-Windows8 Üzerine Ubuntu

Linux....Sanal makinelerime hapsettim seni ama artık gün yüzüne çıkma vaktin geldi yoksa ben seni asla tam anlamıyla öğrenemeyeceğim.

Efendim işlemlere geçelim;

Öncelikle;

1.Adım

Pc'nizi çift işletim istemi yapmak istiyorsanız öncelikle  birbirinden ayrı disk alanınız olmalı.Bu nedenle Disk yöneticisi kısmından örneğin 30GB'lik yer almanız gerekir.Bunu nasıl yapacağız?

Bilgisayarım(sağ tıklayıp)>Yönet>Depolama>Disk yönetimi 

Kısmından Disk bölümümüzün üzerinde gelip Sağ tıkladığımızda Shrink Volume seçiyoruz buradan min.30 GB yer verip NTFS formatında diski formatlıyoruz.

2.Adım

Bilgisayarımıza dualboot yapmamızı sağlayan wubi programını kuruyoruz küçük bir program zaten o sizin için tüm işlemleri yapıyor olacak.

Linki wubi.exe buaradan indirme işlemini gerçekleştiriyoruz.İndirme bittikten sonra Yönetici olarak çalıştırıyoruz.





Buradan 1.Adım da yeni oluşturduğumuz disk bölümünü seçiyoruz.User name ve pass veriyoruz.Install dan devam ediyoruz.Wubi'nin kurlumu çok çabuk ancak Install kısmı uzun sürüyor neticede yeni bir işletim sistemi işlemi.
İşlem sonunda karşınıza 

Şeklinde ekran geliyor.Bu kısımda ne olacağını görmek adına Reboot now seçelim ancak deafult olarak diğer seçenek seçili geliyor.

Bu yazıyı real time yazıyorum bu nedenle bende şimdi reboot yapmam gerekiyor :) birazdan görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder